frusager.blogg.se

Bebis, Toddler och Mamma. Våran vardag och mina förvirrade tankar Försöka bli miljömedveten och plastbanta. Vara en sån där präktig morsa som inte vill ha sina barn på dagis. alltid bärandes på minst ett av sina barn i ergonomisktsele eller sjal. Tygblöjor, BLW och försöka vara en så nära förälder som möjligt.

Önskelistan

Publicerad 2016-11-23 14:43:55 i Affärer och butiker, Allmänt, Vardagen,

Nu närmar det sig jul och som vanligt önskar jag mig ingenting. Jag kan inte komma på något som jag själv vill ha förutom en stor gutjärnspanna kanske men det kanske räknas till ett hushålls inköp mer än att jag önskar mig något till mig själv bara för att unna mig. Det är jag allmänt dålig på, att unna mig. Däremot är det inte svårt att önska sig saker till barnen det finns alltid något som behövs och speciellt för W så dyker det upp nya intressen hela tiden som det finns saker att köpa till. Ofta går det ju också bra utan men just till julen kan ju en eller två paket vara kul att få.
 
Också A kommer in i nya faser och utvecklas just nu har vi ju precis börjat introducera mat och W äter ju sedan länge.. haha. Men jag saknar att ha "porslin" som är fint men också matchar till vårt riktiga proslin så det inte känner sig uteslutna ur gemenskapen när de äter. Tycker så klart att det är gulligt med tallrikar med sago motiv och dylikt men tror också att barnen känner att måltiderna är en gemensam aktivitet om de också har liknande grejer att äta med som oss vuxna. I ett års present fick W en kopp från Design Letters med just ett W på, jag tycker att deras grejer är så fina så och också pedagogiska med siffror och bokstäver. Därför skulle jag bli super glad om det fick vad som helst ifrån dem. Speciellt tallrikarna som är uppdelade i små fak, då jag läst att det kan vara bra att dela upp maten så det inte blir en ända stor röra, motiverar till att faktiskt välja vad man vill äta och vad man tycker är gott.
 
Bilderna tagna härifrån
 
En av mina fovorit butiker här i södertälje är Kokobello. Om någon frågar vad barnen önskar sig händer det ofta att jag säger - vad som helst från kokobello. Där känns det som om alla leksaker och kläder, grejor inte bara är fina men också vetiga. av bra material och kvalitet på allt. Högst upp på min önskelista till W är ett plåtservis från Omm Design som är just där ifrån det tror jag W skulle gilla. men så finns det ju också så mycket andra fina saker som med säkerhet skulle uppskattas här hemma.
 
Bilderna kommer härifrån
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fru Sager

Jag är en helt vanlig 27-åring som just nu är mammaledig med mina två små grabbar och försöker fylla vardagen med lek och bus. Få livspusslet att gå ihop med handling, städning och annat tråkigt samtidigt som man har en bebis på höften och en annan fastkramad runt benet. Till hjälp har jag min underbara och snälla livskamrat Andreas som alltid finns där. För två år sedan var jag färsk mamma och hade noll koll jag körde på instinkt nu känner jag med nummer två att jag har lite mer kött på bena. Det finns visa saker som jag vet nu som jag önskar att jag visste redan då som ny bliven mamma och kanske kan jag förmedla lite av de sakerna här i bloggen.Hoppas det blir trevlig läsning! Jag ser fram emot kommentarer och tips! Fast kommentarer om felstavning och särskrivningar kan ni skippa - Einstin hade också dyslexsi

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela