frusager.blogg.se

Bebis, Toddler och Mamma. Våran vardag och mina förvirrade tankar Försöka bli miljömedveten och plastbanta. Vara en sån där präktig morsa som inte vill ha sina barn på dagis. alltid bärandes på minst ett av sina barn i ergonomisktsele eller sjal. Tygblöjor, BLW och försöka vara en så nära förälder som möjligt.

My baby is an Ergobaby

Publicerad 2016-11-01 13:37:15 i Allmänt, bärabarn, bärselen,

Jag har burit både W och A. Och är så glad att vi hittade ett ergonomiskt sele på engång då det lika gärna kunnat bli ett sele som gjort ont på mig och varit obekvämt för barnen.
 
Det finns selen så finns det selen och om man är ny förälder är det väldigt lätt att man hamnar fel och att det leder till att man får ont och inte bär varken längre stunder eller upp i ålder. Jag bär fortfarande W som är två år mest på ryggen, efter sommaren införskaffade vi oss ett nytt sele till honom som är gjord för större barn. En tula toddler.
Han älskar att åka sele, och ibland klättrar han upp på min rygg när vi sitter på golvet och leker och säger åka. Då är det dags att hämta selet för en liten åk tur. Vårt första sele som vi införskaffade när W var ungefär 2 månader är en Ergobaby orginal. Detta sele har sedan dess alltid varit med, om inte direkt i användning så under vagnen för våra barn har aldrig gillat vagnen i någon större utsträckning. Möljigtvis att läggas i sovandes men absollut inte i när en vaknade. Ergon har vi också använt till A från första stund men A har också åkt i trikåsjal. vi har blandat och aldra helst i somras när vi var ute och gick så satt A i sjalen och W i selen.
 
Det är en frihet att ha selen att tillgå dels för att man tar sig ut i skog och mark där vagnen omöjlig tar sig fram. och att man har barnen nära ger en trygghet både till oss föräldrar och till barnen som oftas somnar gott en stund efter man satt dem i selen.
 
Vi har stora planer för vad vi och våra selen och barn ska ut på för äventyr. I sommar planeras tillexempel fjällvandring Ws andra och As första. Vad jag längtar och detta hade inte varit möjligt utan att bära de små.
 
Jag kommer forstättningsvis att skriva om våra äventyr med selarna och jämföra mina olika bärdon. Själv har jag fastna för Ergobaby selet kanske för att det är mitt första men också för enkelheten. Idag har vi både orginalselen och en nykomling ergobaby adapt. Så Tulan men också en vävd sjal utöver vår trikåsjal. Ja du ser Ergonomiskt bärande gör en beroende.
 
Det jag skulle vilja att någon hade sagt till mig när jag väntade W var inte, är alla förberedelser färdiga har ni köpt vagn och så, (da, alla första gångs föräldrar vet att en vagn kan vara bra att ha) i stället kanske någon på MVC kunnat sagt det finns ju alternativ till vagn, bättre och sämre alternativ för dig och ditt barn. ett ergonomiskt bärdon kommer att kunna hjälpa er i vardagen! Du kommer kunna ha ditt lilla lilla knyte nära dig hela tiden! Vilket det är så van vid från magen, detta kommer stärka eran anknyttning till varandra men är också positivt för att amningen ska komm igång ordentligt och ni kommer att få en annan frihetskänsla när ni kan bära samtidigt som ni kan göra andra saker (tex blogga, A sover i skrivande stund i ergon) Tänk om någon hade sagt detta till mig visat mig hur trikåsjalen fungerade så jag hade vågat med W också för den fanns där men jag var för feg. Alternativen till det som är det vanliga är ofta väldigt mysiga och inlyssnande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fru Sager

Jag är en helt vanlig 27-åring som just nu är mammaledig med mina två små grabbar och försöker fylla vardagen med lek och bus. Få livspusslet att gå ihop med handling, städning och annat tråkigt samtidigt som man har en bebis på höften och en annan fastkramad runt benet. Till hjälp har jag min underbara och snälla livskamrat Andreas som alltid finns där. För två år sedan var jag färsk mamma och hade noll koll jag körde på instinkt nu känner jag med nummer två att jag har lite mer kött på bena. Det finns visa saker som jag vet nu som jag önskar att jag visste redan då som ny bliven mamma och kanske kan jag förmedla lite av de sakerna här i bloggen.Hoppas det blir trevlig läsning! Jag ser fram emot kommentarer och tips! Fast kommentarer om felstavning och särskrivningar kan ni skippa - Einstin hade också dyslexsi

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela