frusager.blogg.se

Bebis, Toddler och Mamma. Våran vardag och mina förvirrade tankar Försöka bli miljömedveten och plastbanta. Vara en sån där präktig morsa som inte vill ha sina barn på dagis. alltid bärandes på minst ett av sina barn i ergonomisktsele eller sjal. Tygblöjor, BLW och försöka vara en så nära förälder som möjligt.

Kurar Ullbyxor

Publicerad 2016-12-11 22:05:22 i Allmänt, Tygblöjor, Vardagen,

Har fått hem nya ullbyxor från min mormor som skall kuras för att fungera som blöjbyxor. 


Sagt och gjort köptes ny kur in. Alternativet att använda purelanet hemma var jag för lat för nu i helgen men jag har fortfarande byxor kvar att testa på och tänkte prova lite olika för att sedan kunna utvärdera vad jag tycker funkar bäst. 

Tidigare har jag använt Disanas ullkur som vi gillat men nu blev det Sonetts efter som det fanns på Kokobello min favorit butik i Södertälje 

I morgon är förhoppningsvis byxorna torra så vi kan börja använda dem. Behövs verkligen då de andra börjar bli för små på riktigt. 

De första intrycket av kuren var att den hade en väldigt bra konsistens och var lätt lösligt i vattnet. Något jag hade problem med med Disanans som gärna klumpade sig (kanske var den lite gammal då jag köpte den begagnad). Något jag är lite skeptisk mot är doften av lavendel. Den var väldigt stark hoppas det ger med sig. 

Uppdateringar om ullbyxorna kommer! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fru Sager

Jag är en helt vanlig 27-åring som just nu är mammaledig med mina två små grabbar och försöker fylla vardagen med lek och bus. Få livspusslet att gå ihop med handling, städning och annat tråkigt samtidigt som man har en bebis på höften och en annan fastkramad runt benet. Till hjälp har jag min underbara och snälla livskamrat Andreas som alltid finns där. För två år sedan var jag färsk mamma och hade noll koll jag körde på instinkt nu känner jag med nummer två att jag har lite mer kött på bena. Det finns visa saker som jag vet nu som jag önskar att jag visste redan då som ny bliven mamma och kanske kan jag förmedla lite av de sakerna här i bloggen.Hoppas det blir trevlig läsning! Jag ser fram emot kommentarer och tips! Fast kommentarer om felstavning och särskrivningar kan ni skippa - Einstin hade också dyslexsi

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela