frusager.blogg.se

Bebis, Toddler och Mamma. Våran vardag och mina förvirrade tankar Försöka bli miljömedveten och plastbanta. Vara en sån där präktig morsa som inte vill ha sina barn på dagis. alltid bärandes på minst ett av sina barn i ergonomisktsele eller sjal. Tygblöjor, BLW och försöka vara en så nära förälder som möjligt.

Helg = Pizza

Publicerad 2016-12-04 16:38:13 i Allmänt, BLW, Egna rätter,

Yes! Pizza för hela familjen, och att göra själv är enkelt. Nu fuskade jag självklart med en färdig botten, men tomatsåsen gjorde jag själv och blev super nöjd!

Ner i en behållare som går att stavmixa i hällde jag 1/2 pkt krossade tomater, 1 msk rödvinsvinäger, 2 små vitlöksklyftor, 1 sockerbit, lite salt och mycket oregano, sedan mixade jag såsen slät.

Jag brukar alltid kavla ut fördigbottnen lite extra, tycker den blir så tjock annars.

Det bästa med pizza är ju att man kan variera i oändlighet! Ta det man har hemma eller allt man tycker är gott, eftersom hela familjen äter pizza här hemma 6 månaders till 36 åring så tänker jag alltid att de behövs något alla gillar! Zukkini älskar Arthur, Oliver är Willes favvo, Andreas vill ha soltorkade tomater på allt, och jag ville ha lufttorkad skinka plus pröva ägg för första gången!

Zukkinin för steker jag alltid innan den går på pizzan. Tomatsås tar jag först sedan ost (älskar ost) både gratängost och en mozzarella.

In i ugnen i 20 minuter, sandigt lyckades jag diska all dagens disk plus göra pizzasallad lite skivad vitkål med vinigrett.
Godkänd av alla blev middagen! Dock ska jag nog nästa gång knäcka på ägget efter övriga pizzan varit i ugen typ 5 minuter plus förvärma plåten (som jag alltid glömmer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fru Sager

Jag är en helt vanlig 27-åring som just nu är mammaledig med mina två små grabbar och försöker fylla vardagen med lek och bus. Få livspusslet att gå ihop med handling, städning och annat tråkigt samtidigt som man har en bebis på höften och en annan fastkramad runt benet. Till hjälp har jag min underbara och snälla livskamrat Andreas som alltid finns där. För två år sedan var jag färsk mamma och hade noll koll jag körde på instinkt nu känner jag med nummer två att jag har lite mer kött på bena. Det finns visa saker som jag vet nu som jag önskar att jag visste redan då som ny bliven mamma och kanske kan jag förmedla lite av de sakerna här i bloggen.Hoppas det blir trevlig läsning! Jag ser fram emot kommentarer och tips! Fast kommentarer om felstavning och särskrivningar kan ni skippa - Einstin hade också dyslexsi

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela