frusager.blogg.se

Bebis, Toddler och Mamma. Våran vardag och mina förvirrade tankar Försöka bli miljömedveten och plastbanta. Vara en sån där präktig morsa som inte vill ha sina barn på dagis. alltid bärandes på minst ett av sina barn i ergonomisktsele eller sjal. Tygblöjor, BLW och försöka vara en så nära förälder som möjligt.

Älska Blodpudding

Publicerad 2016-12-16 13:44:33 i Allmänt, BLW, Egna rätter, Matsedel, Vardagen,

Ja ni vet sån man köper färdig, skivar och steker. Kan det bli enklare. Och så har jag blodpudding älskande barn också. Och så är ju maten färdig på två röda också


Perfekt BLW mat för små bebisar som äter själva. Går ju att skära i fina stavar som inte faller sönder.

Men blodpudding bara sådär kanske inte är så där jätte kul. Vi har alltid stekt fläsk eller bacon till. Jätte gott med det salta till den ganska söta blodpuddingen. Vi har också alltid vitkålssallad med lingon till. Alltså super enkelt - strimlad vitkål som man blandar med lite lingonsylt som man spär ut med lite vatten. Super gott till och rikt på c-vitamin. Lingonsylt är ju också ett måste till puddingen varesig man kokar den själv eller har färdig. 

Sist vi åt blodpudding prövade vi också något nytt för oss, stekta äpplen. Slängde ner lite klyftor i pannan efter jag stekt fläsket, en klick smör och lite kanel. Barnen tyckte det var en hit! Jag med! 

Som alltid serveras blodpuddingen med apelsinjuice, aldrig mjölk det hämmar järn upptaget har jag hört medans jucien hjälper till med upptaget i och med c-vitaminen. 

Vad har ni till eran blodpudding? Nästa gång tror jag att vi måste pröva något nytt igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fru Sager

Jag är en helt vanlig 27-åring som just nu är mammaledig med mina två små grabbar och försöker fylla vardagen med lek och bus. Få livspusslet att gå ihop med handling, städning och annat tråkigt samtidigt som man har en bebis på höften och en annan fastkramad runt benet. Till hjälp har jag min underbara och snälla livskamrat Andreas som alltid finns där. För två år sedan var jag färsk mamma och hade noll koll jag körde på instinkt nu känner jag med nummer två att jag har lite mer kött på bena. Det finns visa saker som jag vet nu som jag önskar att jag visste redan då som ny bliven mamma och kanske kan jag förmedla lite av de sakerna här i bloggen.Hoppas det blir trevlig läsning! Jag ser fram emot kommentarer och tips! Fast kommentarer om felstavning och särskrivningar kan ni skippa - Einstin hade också dyslexsi

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela